fredag 22 april 2011

Att det ska vara så förbannat svårt att sova på mornarna!

Det spelar tydligen ingen roll när jag lägger mig! Klockan 6 vaknar jag. Jag kan heller inte ligga kvar och somna om eller dra mig utan det är som om sängen är den mest obekväma plats som existerar. Jag MÅSTE gå upp helt enkelt. Så nu sitter jag här, trött som fan och skriver av mig.

I kväll får vi besök av goda vänner från Norrköping. De kör bil upp så det lär ta några timmar för dem att komma hit. Det ska bli skitskoj för det är över ett år sedan jag träffade dem sist.

Nu vill jag ha kaffe!


Jahapp, dagen fortsätter!
Det har mest varit en dag i städandets tecken. I morse tittade jag ut och insåg att det borde finnas en gräsmatta under alla löv som björkjävlarna släppte i höstas. Jag frågade grannen om jag kunde låna hans räfsa och satte igång och kratta ihop skiten.


Vi har dock hunnit med en del annat också. Åkte till trevliga Bosse Widman och fikade på hans uteplats innan vi handlade det som skulle handlas till middagen i Lillögda i morgon. Kom hem och unnade oss en tallrik med jordgubbar och glass.


Bosse kom förbi med Cadillacen och vi tog en sväng på stan i den. Mycket trivsamt.


Nu är det dags att se till att det blir färdigstädat!


Tjopp!

Inga kommentarer: