tisdag 26 april 2011

Idag har varit en bra dag!

Idag var det mycket som hände. Började på MB i morse och fortsatte på kommunhuset. Där fick jag äntligen tag i Göte Windelås och kunde sätta namnteckningen på rekvisitionen för de 55500 kronorna som Lycksele TV fått i bidrag us Holmlunds Minnesfond. Nu kan vi köpa ett par kameror till föreningen. Jag och Erik satt med ansökan till Leader Lappland där vi söker ett lite större bidrag som ska räcka över två år. Till slut fick vi även det klart med lite hjälp av Marie Öhlund på kommunen (tack Marie). Nu är det bara att vänta och se, men det ser positivt ut.

Ett eventuellt inköp av Tjärhovet blir inte av, men det verkar som om vi kan få tag i en annan fastighet att lägga verksamheten i. Jag ska försöka få tag i ansvariga under morgondagen för att se om det finns möjlighet att förvärva den fastigheten.

Ljudet på Åsele kulturnatt verkar vara i hamn. ove ska snacka med ansvariga där för att få den sista informationen, men det verkar som om de redan bestämt sig för att anlita oss för giget.

På tal om gig så har jag inlett diskussioner med ett antal band för den kommande rockfestivalen, men behöver fortfarande lite mer kött på benen angående detta. Återkommer i ärendet.

Nicke och Cleo är som bekant och hälsar på i Lycksele. I morgon åker de hem och jag hoppas att de lämnar kvar det fina vädret de tog med sig när de kom i fredags.. Det har varit kanonkul att ha dem här några dagar. Jag hoppas att det inte ska ta ett och ett halvt år tills vi ses nästa gång..

Jag har ingen bild idag, men tänkte bjuda på ett par videor av band som kommer att spela på motorveckan i Lycksele i sommar..





Inga kommentarer: